FD05 - Ești ușor de ignorat.

Ediția 5 - 28 februarie 2025

2 idei

Oamenii nu își amintesc de tine

Oamenii nu își amintesc postările tale, nu rețin reclamele tale și nu citesc fiecare detaliu de pe site-ul tău.

De ce?

Pentru că atenția este cel mai scump activ din marketing. Și tu concurezi pentru ea cu sute de branduri, notificări, emailuri și mesaje primite zilnic.

Nu-i o chestie personală, pur și simplu ești ușor de ignorat.

Dacă vrei, totuși, să fii ascultat, răspunde tu înainte la următoarele:

  • De ce ar trebui să te urmărească?

  • Ce beneficiu concret primesc în schimbul atenției lor?

  • Cum le vorbești direct, ca și cum ai scrie doar pentru ei?

Aici intervin 3 principii esențiale:

 1. Mesaj personalizat

  • Dacă vorbești cu toată lumea, nu vorbești cu nimeni.

  • Oamenii trebuie să înțeleagă că mesajul este scris pentru ei, pentru problemele și dorințele lor.

 2. Atrage atenția în primele 3 secunde

  • Primele 3 secunde decid totul. Dacă nu captează atenția în primele 3 secunde, îi pierzi.

  • Oamenii ignoră mesajele generice și reacționează la lucrurile care îi privesc direct.

 3. De ce să te asculte pe termen lung?

  • Oamenii nu urmăresc branduri. Urmăresc persoane sau mesaje care le aduc valoare reală. Dacă urmăresc brand-uri de lux, o fac pentru statut.

  • Dacă vrei să câștigi atenția lor pe termen lung, trebuie să le oferi informații, soluții și perspective care îi ajută direct. No bullshit, nu uita că atenția e cel mai scump lucru.

Când vrei să crești vânzările, întreabă mai întâi: „De ce nu cumpără cei care deja ne cunosc?”

Mulți antreprenori cred că principala problemă a business-ului lor este că „nu ajung la destui oameni.” Și în unele cazuri chiar așa este.

Dar, de multe ori, nu reach-ul sau traficul sunt problema.

Ci o rată de conversie prea mică.

Hai sa vedem concret care pot fi unele dintre motivele pentru care nu cumpără:

  • nu au suficient de multă încredere (nu te percep ca și autoritate în domeniu)

  • nu explici suficient de bine beneficiile pe care le obțin (vorbești prea mult despre produs și prea puțin despre ce câștigă ei)

  • amână decizia pentru „mai târziu” (nu ai elemente de scarcity)

  • nu înțeleg de ce costă atât (nu explici cum se traduce investiția într-un rezultat clar pentru el)

  • nu arăți clar ce pierd dacă nu cumpără acum.

Înainte să iei în considerare să aduci trafic nou, întreabă-te de ce nu cumpără cei care te știu deja.

O lecție

Degeaba creezi conținut „pentru algoritm” dacă nu verifici cât și cum îl consumă audiența ta cu adevărat.

Săptămâna aceasta, într-o ședință cu unul dintre clienți, ne uitam pe rezultatele postărilor de pe Facebook și Instagram.

Printre altele, ne-am dat seama că începuse să posteze conținut “în trend”, dar pe care audiența lui nu îl primea prea bine.

Dacă este să rămâi cu un singur lucru din aceasta idee, ar fi că algoritmul sunt oamenii. Atât. Algoritmul e format din oamenii tăi. Oamenii tăi sunt diferiți de oamenii altui business.

Clientul meu alocase resurse (nu puține) pentru crearea de conținut organic alături de un nou colaborator, dar rezultatele nu erau nici pe aproape bune.

Începuseră să posteze “ce merge la alții” și se întrebau de ce nu sunt rezultate, fără să analizeze cifrele concret.

Din video-uri frumoase de aprox. 1 minut, cu producție, script, voice-over etc.. peste 90% din urmăritorii le închideau dupa doar 3 secunde.

Reține: algoritmul sunt oamenii tăi. Trebuie în primul rând să îi cunoști foarte bine, apoi să monitorizezi performanța constant.

O recomandare

Dacă tot am vorbit despre încredere, mai exact lipsa ei, Chris Do explică foarte fain într-un video de doar 6 minute cum să le câștigi mai bine încrederea clienților tăi.

Îți recomand să-l urmărești.

Îți sunt recunoscător dacă ai ajuns până aici. Sper că ți-ai luat ceva valoros.

Pe data viitoare!

Tiberiu