• Founders Drive
  • Posts
  • FD07 - Dacă nu știi ce să măsori, nu știi ce să îmbunătățești.

FD07 - Dacă nu știi ce să măsori, nu știi ce să îmbunătățești.

Ediția 7 - 14 martie 2025

2 idei

Oamenii nu cumpără când vrei tu

Câți oameni ai avut azi pe site? 5.000? 10.000? 20.000?

Câți dintre ei erau pregătiți să cumpere?

Gândește-te la asta:

Dacă cineva intră pe site-ul tău în timpul unei pauze la birou, are 2 minute să citească oferta. Cât de repede o poate înțelege?

Dacă cineva îți vede reclama la 11 noaptea, pe Instagram, după o zi obositoare, are chef să citească un landing page complicat? Sau vrea doar o ofertă clară, rapidă?

Dacă cineva a ajuns la tine pentru prima oară, câtă încredere are în brandul tău?

Oamenii acționează diferit în funcție de context.

Adevărul? Peste 80% dintre oameni nu cumpără la prima interacțiune.

Se uită la produs, dar sunt distrași de altceva.
Văd reclama, dar nu au cardul la îndemână.
Sunt interesați, dar încă au dubii.

Oamenii cumpără când sunt pregătiți. Tu trebuie să fii acolo exact în acel moment.

Asigură-te aloci între 20-30% din bugetul lunar către remarketing.

Lipsa de claritate în marketing costă mult mai mult decât bani

Dacă marketingul tău este haotic, efectele nu se văd doar în vânzări. Se simt în tot business-ul.

Gândește-te la asta:

Dacă nu ai claritate pe strategia ta de marketing, cum iei decizii informate?

Dacă echipa ta nu are un proces clar, câte ore pierd pe task-uri care nu aduc rezultate?

Dacă rezultatele sunt imprevizibile, cum poți crește fără că risipești resurse?

Deciziile nu sunt bazate pe cifre
Echipa nu știe exact ce rezultate trebuie să aducă
Performanța oscilează mult de la o lună la alta

Este o problemă fundamentală care afectează toate aspectele business-ului și viața personală a antreprenorului.

Primul pas pe care te rog să îl faci este să implementezi un dashboard de performanță pe care să îl urmărești săptămânal, în primă fază.

O lecție

Dacă nu știi ce să măsori, nu știi ce să îmbunătățești.

Zilele trecute, un antreprenor mi-a spus că vrea să schimbe agenția pentru că simte că se poate mai mult.

L-am întrebat:

  • Care este KPI-ul principal după care iei decizii?

  • Ce metrici urmărești constant?

  • Cum știi dacă agenția e performantă?

Habar nu avea. Știa doar că vrea mai mult.

Își baza deciziile pe „feeling”, pe rapoarte aleatorii și pe „știu eu că se poate mai bine”.

Am făcut un audit, am văzut unde se pierd banii și unde sunt oportunități de creștere.

Am eliminat rapoartele inutile și am creat un dashboard simplu cu doar 5 indicatori principali: buget, comenzi, ROAS, trafic și rată de conversie.

Cu cifrele în față am știut de unde plecăm, unde vrem să ajungem și ce resurse sunt necesare ca să atingem noul obiectiv.

Acum ne apucăm de treabă, dar dintr-un punct de claritate, nu de haos.

O recomandare

Dacă vrei să înțelegi cum să creezi produse și mesaje care captează atenția clienților și îi fac să revină, îți recomand cartea:

Vei învăța de ce unele produse creează loialitate puternică, în timp ce altele sunt uitate rapid.

As always, sper tare că ți-am prezentat măcar o informația valoroasă ce te-a pus pe gânduri.

Pe data viitoare!

Tiberiu