- Founders Drive
- Posts
- Nu lăsa emoțiile acasă, adu-le la birou.
Nu lăsa emoțiile acasă, adu-le la birou.

Ediția 13 - 25 aprilie 2025
2 idei
Ai grijă, e armă puternică…
Tendința este să ne concentrăm pe ceea ce face produsul sau serviciul nostru – caracteristicile, specificațiile, avantajele tehnice. Dar adevărul este că oamenii cumpără emoții, aspirații și soluții la problemele lor.
Storytelling-ul e foarte puternic și e o armă pe care dacă o folosești cum trebuie vei vedea rezultate fantastice.
Oamenii răspund bine la povești reale, vulnerabilitate și transparență.
Sunt sătui de comunicare pur tranzacțională.
Iată câteva sugestii:
Împărtășește "de ce"-ul tău: Nu te concentra doar pe "ce" faci, ci pe motivația din spatele acțiunilor tale. Care este misiunea ta? Ce valori te ghidează?
Arată "cine" ești: Permite publicului să vadă latura umană a afacerii tale. Prezintă echipa, share-uiește momente din birou, arată valorile în acțiune.
Ascultă și răspunde: Storytelling-ul nu este un monolog. Creează spații pentru dialog, încurajează interacțiunea și arată că îți pasă de opiniile clienților tăi. Atenție: trebuie chiar să-ți pese!
Arată cum produsul sau serviciul tău îl ajută: Prin storytelling arăți cum produsul tău se integrează în viața clientului și îi rezolvă o problemă specifică.
Datele sunt vocea clienților tăi
Datele din GA4 nu sunt doar cifre, ci indicii concrete despre comportamentul și frustrările vizitatorilor. Dacă înveți să le interpretezi corect, îți vor spune exact unde pierzi clienți și ce trebuie să schimbi pentru a-i convinge să cumpere.
Datele nu mint și nu au emoții. Ignorarea lor înseamnă să ignori vocea clienților tăi care îți spun de ce nu cumpără.
Ai zice că e banal ce am scris mai sus, dar ai fi surprins cât de mulți antreprenori nu analizează datele în primul rând și acționează mult emoțional sau după instinct.
Nu fii unul dintre ei.
O lecție
Când nu știi să comunici ce vrei, n-are cum să iasă bine..
Săptămâna trecută am avut o situație cu un client ce a contractat o firmă pentru a-i face redesign la site. Habar nu a avut ce să le ceară, pentru că, vezi doamne, el nu se ocupă cu așa ceva. Că doar de aia a angajat specialiști…
Firma nu a clarificat și rezultatul a fost… mă rog. Dezamăgitor e puțin spus. Pe scurt, s-a pierdut timp prețios și acum trebuie să o ia de la 0.
Da, antreprenorul trebuie să știe ce să ceară (asta înseamnă că trebuie să se educe pe subiect), iar specialistul trebuie să clarifice foarte concret ce va livra. Altfel, e doar pierdere de timp de ambele părți.
E valabil pentru orice furnizor al tău. Trebuie să știi puțină contabilitate ca să știi ce-i ceri contabilului. Trebuie să înțelegi noțiuni de bază de SEO ca să știi cum evaluezi performanța agenției. Trebuie să ai noțiuni de rată de conversie ca să urmărești datele din GA4.
Da, noi antreprenorii trebuie să știm bazele din toate, chiar dacă angajăm specialiști să livreze.
O recomandare
Nu mai suport când aud că în business nu e loc de emoții. Că trebuie să lași emoțiile acasă, “it’s just business”.
Tocmai de aceea, îți recomand tare cartea Choose Your Enemies Wisely a lui Patrick Bet David.
Este esențial să înțelegem rolul emoțiilor în business.
A încerca să separi business-ul de emoție este o prostie. În loc să negăm emoțiile, cartea ne încurajează să le înțelegem, să le anticipăm și să le gestionăm în mod inteligent pentru a ne atinge obiectivele.
O super recomand.
Asta a fost ediția #13 din Founders Drive.
Ne vedem vinerea viitoare.
Cu recunoștință,
Tiberiu