- Founders Drive
- Posts
- Tu știi cu cine concurezi de fapt?
Tu știi cu cine concurezi de fapt?

Ediția 14 - 02 mai 2025
2 idei
Postările nu sunt marketing!
Postările pe social media nu sunt strategie de marketing. Sunt unelte.
Dacă postezi pe social media nu înseamnă că faci marketing.
Un video bun poate atrage atenția.
Un carusel poate educa.
O postare personală poate inspira.
Să fim serioși, nimeni nu intră pe social media cu intenția “Ia să cumpăr eu ceva” sau “oare ce mai face brand-ul X”…
Oamenii intră ori pentru a comunica, ori pentru a se informa, ori pentru a se distra, ori pentru a se educa. Ori.. de plictiseală sau fuga de a fi prezent.
Nu-i mai spama pe oameni cu postări pur tranzacționale.
Nu faci nici marketing, nu construiești nici relație, nici nu educi, informezi sau distrezi audiența. Și, cel mai probabil, nici nu vinzi.
Cunoaște-ți clientul și întreabă-te:
de ce mă urmărește?
cum îi pot aduce azi valoare pe social media?
eu aș interacționa cu postările mele (fii obiectiv!!!)
Gândește ca un om ocupat, nu ca unul creativ
Multe afaceri își construiesc mesajele ca și cum clienții ar sta într-o sală de conferință, cu carnețelul în mână, așteptând să fie impresionați.
Dar adevărul e că oamenii îți văd reclamele în timp ce:
își așteaptă copilul de la grădiniță,
stau la semafor,
sau au cinci notificări în același timp de la Whatsapp, Instagram și Bolt Food.
Tu nu concurezi cu alte afaceri. Concurența reală e lipsa de spațiu mental.
Și câștigă doar cine e simplu, clar și imposibil de ignorat.
O lecție
De multe ori ne focusăm pe achiziția de clienți noi că uităm de cei pe care îi avem deja. Pe scurt.. pentru ei nu prea facem marketing să creștem recurența, upsell, cross-sell, lifetime value etc.
A obține un client nou costă de 5-7 ori mai mult decât să vinzi din nou unuia existent.
Claritatea proceselor de marketing ar trebui să includă și un plan pentru cei care au cumpărat: cum îi fidelizei, cum îi educi să folosească produsul (astfel încât să fie mulțumiți), cum le ceri recomandări sau testimoniale.
Așa că, înainte să mai investești încă 5000€ spre achiziția de clienți noi, investește 30 de minute într-un plan de fidelizare. S-ar putea să fie cea mai bună investiție din lună.
Clientul existent e cel mai ieftin canal de marketing pe care îl ai.
Dar câteodată și cel mai ignorat.
O recomandare
Brian Chesky, co-fondatorul AirBnb spunea într-un interviu un lucru care mi-a plăcut tare mult. 👇
E mai bine să ai 1000 de oameni care te iubesc decât 1 milion de oameni care te plac puțin.
Recomandarea mea este să aprofundezi acest subiect.
Cum construiești un produs sau serviciu pe care clienții pur si simplu îl iubesc și îl recomandă mai departe? Ce te diferențiază atât de tare încăt oamenii să vorbească de bine despre tine?
Asta a fost ediția #14 din Founders Drive.
Ne vedem vinerea viitoare.
Cu recunoștință,
Tiberiu