- Founders Drive
- Posts
- Poți să dai skip la tot, mai puțin la recomandare.
Poți să dai skip la tot, mai puțin la recomandare.

Ediția 16 - 16 mai 2025
2 idei
Folosește claritatea ca și avantaj competitiv
Într-o lume aglomerată și zgomotoasă claritatea e diferențiatorul poate cel mai important. Cei care o au, inspiră încredere. Cei care nu, inspiră suspiciune.
Probabil ai pățit și tu ca cineva să încerce să-ți vândă produsul sau serviciul său și să se piardă în detalii. Să-ți dea atât de multă informație încât să te copleșească. De obicei acest lucru se întâmplă din 2 cauze principale:
Nu le este clar ce oferă și beneficii ai tu dacă cumperi
Nu au încredere în produsul sau serviciul lor și încearcă să acopere asta prin multă informație. Să pară că e mult cantitativ măcar.
Claritatea e despre a înțelege cine ești, ce oferi și de ce contează. Apoi a spune asta într-un mod atât de simplu, încât e imposibil de ignorat.
Lumea deja operează în haos. Imaginează-ți să vină cineva care îți spune clar și răspicat cum te poate ajuta. Apoi chiar să te ajute. Nu ar fi asta fain?! Nu ți-ar atrage atenția? Aia zic.
Distribuția este parte din produs
Poți trata marketingul ca fiind separat de produs, sau chiar parte din produs. Cu ambele variante poți reuși, doar că prima variantă va fi mai scumpă.ste produs.
Hai să îți spun la ce mă refer:
– Calendly a crescut pentru că îl foloseai → îl trimiteai → altcineva îl vedea → îl voia.
– Dropbox oferea spațiu în plus dacă aduceai prieteni.
– Figma a crescut natural în echipe — era colaborativ by default. Un designer trimitea linkul, colegii intrau instant. Nu aveai nevoie să explici. Îl vedeai. Îl voiai.
Claritatea în marketing nu înseamnă doar „mesaj bun”. Înseamnă să construiești produsul încă de la început ca să se vândă singur.
Dacă ai nevoie de prea multe reclame, de prea multă convingere, poate nu ai o problemă de marketing. Ai o problemă de produs.
O lecție
Hai să dezvoltăm ideea de mai sus.
Dacă ai nevoie de prea multă convingere, problema nu e la marketing. E la produs.
E tentant să crezi că un ad mai bun sau un funnel mai bine optimizat vor rezolva lipsa vânzărilor.
Dar de cele mai multe ori, marketingul nu e cauza — e un simptom.
Un produs bun creează vânzări dacă este distribuit oamenilor potriviți.
Un produs slab are nevoie de mult marketing și de multe ori foarte scump.
Și chiar dacă reușești să-l vinzi, clientul simte. Revine greu. Recomandă rar.
Un marketing puternic nu salvează un produs slab. Îl îngroapă mai repede, pentru că îl expune mai mult.
Ce e de făcut?
Întoarce-te la produs.
– De ce merită cumpărat?
– De ce ar recomanda un client altui client?
– E diferențiat clar sau doar puțin mai ieftin?
Realitatea pe care o evităm uneori:
Dacă ai nevoie de 10 emailuri, un webinar și un bonus de 48h ca să convingi pe cineva să cumpere, poate nu ai validare.
Ai doar frică să te oprești și a lucra din nou la produs.
O recomandare
Recomandarea săptămânii: mergi la vot.
Asta a fost ediția #16 din Founders Drive.
Ne vedem vinerea viitoare.
Cu recunoștință,
Tiberiu