Fața ta ajută!

Ediția 17 - 23 mai 2025

2 idei

Românii sunt peste tot

Când ești în altă țară și auzi, dintr-o dată, un român vorbind, instinctiv te întorci să-l cauți cu privirea. Asta pentru că vorbește pe limba ta.

Aplică fix același principiu și în marketing.

Vorbește pe limba clientului tău și instinctiv te va asculta.

Șmecheria constă în a-i afla și învăța limba. Este esențial.

Află ce-l doare. Ce-i place. Ce-i displace. La ce aspiră. Ce-l face să te laude. Ce-l face să te vorbească “de rău”. Află tot ce poți despre el. Apoi vorbește pe limba lui.

Fața ta ajută

Într-o lume în care atenția devine tot mai scurtă, oamenii caută autenticitate și conexiune.

Ca antreprenor, pasiunea, viziunea și personalitatea ta dau viață poveștii companiei.

Ajută enorm să ieși în față, să fii autentic și să construiești relații cu clienții tăi. Oamenii nu mai cumpără doar pe bază de ofertă. Cumpără de la oameni în care cred. De la fondatori care ies în față, explică, educă, gândesc cu voce tare.

Viziunea ta, vulnerabilitățile tale, deciziile tale grele — toate construiesc încredere.

O lecție

Statistic vorbind, este de 5-7x mai scump să iei un client nou decât să îi vinzi unuia existent.

Companiile care vor înțelege asta cât mai devreme își vor eficientiza mult mai rapid cifrele de marketing.

INKI e un exemplu bun.

Le sunt client de aproape 1 an și zilele trecute am primit acest email.

Au depășit pragul de 500 de clienți recurenți și, în loc să folosească această reușită pentru a atrage noi clienți, ne oferă nouă, celor existenți, o reducere de 5% la următoarea achiziție.

Au transformat reușita lor într-un gest de recunoștință.

De obicei companiile sărbătoresc momentele importante cu anunțuri mari și flashy, comunicate de presă and so on. Uită, de multe ori, de cei care i-au adus, de fapt, până acolo.

Nu aveam de gând să fac o nouă comandă, dar acum chiar mă gândesc serios la una.

O recomandare

Este despre un discurs al lui Brian Chesky (Airbnb) la YC, în care povestește cum a urmat „sfaturile bune” și a fost aproape să-și piardă compania. A salvat-o doar când s-a întors în founder mode: viziune, implicare, decizie — exact opusul a tot ce se tot propagă pe net despre management.

Asta a fost ediția #17 din Founders Drive.

Ne vedem vinerea viitoare.

Cu recunoștință,
Tiberiu