- Founders Drive
- Posts
- Este periculos să ai un produs bun!
Este periculos să ai un produs bun!

Ediția 15 - 09 mai 2025
2 idei
Este mai periculos să ai un produs bun decât unul slab
Da, ai citit bine.
Hai să-ți spun de ce.
Un produs bun este relativ ușor replicabil. După 1, 2, 3 mici greșeli sau nemulțumiri, clienții se pot duce foarte rapid către concurența ta. Este foarte ușor pentru tine să te complaci.
“Am un produs bun. Lucrurile merg ok. Nici foarte bine, dar nici foarte rău.”
Un produs slab, în schimb, te forțează să devii mai bun. Te forțează să lucrezi constant pentru a-l îmbunătăți.
Un produs slab te doare. Îți consumă resurse, nervi, bani, energie. N-ai decât să-l îmbunătățești, altfel dai faliment foarte rapid.
Soluția? Un produs extraordinar de bun. Cel mai bun. De 10x mai bun decât concurența.
Știu că poate suna clișeic și banal, însă cred cu tărie că într-o economie atât de competitivă singura soluție pe termen lung este să ai un produs extraordinar de bun. Iar acesta ar trebui să fie mindset-ul tău ca și antreprenor indiferent de stadiul în care se află business-ul tău.
Să ai acel produs pentru care nici să nu-ți trebuiască atât de mult marketing. Să fie un produs atât de bun încât clienții tăi să îl iubească. Să te susțină când e greu. Să te recomande.
O ceri în căsătorie la prima întâlnire?
Imaginează-ți că mergi la o întâlnire și persoana începe să-ți vorbească despre căsătorie în primele 5 minute.
Exact așa sună majoritatea mesajelor de marketing: prea mult, prea devreme.
În medie clienții au nevoie de minim 7 interacțiuni ca să cumpere de la un brand. Ai 7 ocazii să îi convingi, să le câștigi încrederea, să te diferențiezi, să te poziționezi.
Care crezi că sunt șansele să accepte să o iei de nevastă de la prima întâlnire?
Exact. Așa e și cu marketing-ul.
O lecție
Am multe momente când încerc să creez conținut și mă blochez.
Credeam că am blocaje de inspirație.
Că am nevoie de o idee mai creativă, de un hook mai bun, de o poveste mai interesantă.
Adevărul este incomod: nu-mi cunosc suficient de bine avatarul.
Dacă l-aș cunoaște suficient de bine aș știi exact cu ce-l pot ajuta.
Care îi sunt cele mai mari și arzătoare dorințe și nevoi? Ce-l ține treaz noaptea? De ce nu acționează deși lucrurile sunt evidente? Care îi sunt cele mai mari blocaje? Ce acțiune dacă ar face acum i-ar aduce cel mai mare impact? Ce ce-l pot ajuta eu de 10x mai bine decât concurența mea?
Mult timp am pierdut căutându-mi inspirația să creez. Ce le spuneam clienților mei nu aplicam pe mine. Ironic, huh?!
Ce să vezi, e ceva timp de când m-am conectat mult mai profund cu avatarul meu și de atunci îmi tot vin idei de conținut.
Coincidență?
O recomandare
Ai obiecții de preț din partea clienților? Urmărește video-ul acesta:
Asta a fost ediția #15 din Founders Drive.
Ne vedem vinerea viitoare.
Cu recunoștință,
Tiberiu